donderdag 25 oktober 2012

Pompoen snijden

Elk jaar wordt er in mijn wijk Halloween gevierd. Kleine kindjes komen, helemaal verkleed, verlegen aanbellen, super schattig! Verder heb ik niet zo veel met Haloween.. Alleen toen mijn moeder aankwam met een pompoen werd ik stiekem toch wel enthousiast!
Dit is het resultaat geworden:
























Eerst hebben we de bovenkant eruit gesneden...






























Vervolgens hebben we h'm uitgehold. Een lepel zoals op de foto hieronder is heel handig, maar met een mesje en een lepen gaat het ook prima.


























Daarna zijn we gaan tekenen en snijden!

























De getekende lijnen kan je heel makkelijk weg halen door met een doekje met wat olie erop over de strepen te gaan. Verder hebben we de pompoen ingesmeerd met olie, dat schijnt namelijk ervoor te zorgen dat ie langer goed blijft. Kaarsjes erin, bovenkant er weer op en klaar!


























Oh en de pitten gaan we planten in de tuin, ik ben benieuwd!

Wat doe jij met Halloween?

Liefs,
Beau

Geen opmerkingen:

Een reactie posten